Powered by Blogger.

Dec 29, 2008

Lesung batu hadiah paling istimewa Mawi-Ekin


Lesung batu hadiah paling istimewa Mawi-Ekin

Biarpun majlis perkahwinan pasangan merpati dua sejoli ini berlangsung dengan meriah namun berhampiran dengan kawasan dewan tempat persandingan mereka terdapat beberapa kain rentang yang tertera kata-kata seolah-olah orang kampung Felda Taib Andak berkecil hati dengan penyanyi popular itu.

Antara kata-kata yang terpapar di kain rnetang ialah Selamat datang ke Felda Taib Andak. Penduduk kampung mengalu-alukan kehadiran tetamu-tetamu majlis perkahwinan Mawi. Untuk makluman, penduduk kampung tidak terlibat secara langsung dengan majlis ini. Majlis perkahwinan Mawi adalah majlis persendirian yang diuruskan sepenuhnya oleh Maestro. Pihak Maestro bertanggungjawab ke atas sebarang kesulitan yang dialami oleh tetamu yang hadir.

Ketika yang diajukan persoalan benarkah sebagai didakwa, Mawi tenang berkata:

"Apa yang nak saya jelaskan, sepanjang majlis ini berlangsung kami mendapat kerjasama yang baik daripada orang kampung terutamanya ketua kampung sendiri, Hanafiah Hussien.

Pasangan yang sama cantik dan sama padan bersanding di kampung halaman Mawi semalam.

"Malah bukan saja ketua kampung tapi orang-orang kampung turut sama dalam membantu dalam menyiapkan persiapan terakih kami.

"Bagi saya ia tak beri apa-apa gangguan. Lagipun saya rasa isu ini tak perlu diperbesarkan lagi. Rasa tidak puas hati pasti timbul kerana bukan senang nak puaskan hati semua pihak," kata Mawi tenang.

BAHANG KEMERIAHAN MASIH TERASA

Bahang kemeriahan perkahwinan bintang popular, Mawi dan Ekin masih terasa biarpun sudah lebih seminggu pasangan ini berumahtanggga.

Tarian Kuda Kepang dipersembahkan untuk 'Raja Sehari' di Felda Taib Andak.

Dua majlis resepsi yang berlangsung satu di Johor Bharu dan semalam di Kulai terus memahat majlis perkahwinan Raja SMS ini sebagai 'Wedding of the Year'.

Biarpun si empunya diri, Mawi mahukan sebuah perkahwinan yang ringkas namun populariti yang dimilikinya menjadikan majlis perkahwinannya diberi liputan meluas oleh stesen berbayar Astro.

Malah bukan sahaja Astro yang menaja perkahwinan penyanyi popular ini malah beberapa syarikat gergasi yang punya nama yang gah di persada perniagaan turut tidak ketinggalan menaja perkahwinan mereka.

Antaranya adalah Habib Jewels, Jakel Trading, R&Z Corporation dan LC Catering.

Paling istimewa si pelantun lagu Aduh Saliha ini diarak dengan menaiki helikopter dari perkarangan hotel Sofitel menuju ke Padang Awam di Felda Taib Andak.

Lambaian untuk peminat tersayang. mawi dan isteri kelihatan riang melihat begitu ramai tetamu dan peminat yang hadir.

Sejarah yang tercatat semalam memahatkan nama Mawi sebagai artis pertama yang diarak dengan helikopter dalam sebuah majlis perkahwinan.

Bagi si empunya diri, beliau menerima pelawaan tersebut sebagai hadiah perkahwinannya kerana pihak yang menaja helikopter tersebut, Salleh Hussein yang lebih dikenali sebagai Pak Teh merupakan sahabat baiknya.

Ditanya perasaannya diarak dengan menaiki helikopter, penyanyi yang mendapat gelaran bintang popular tiga kali berturut-turut ini menyifatkan ia sebagai kenangan indah dalam hidupnya.

Mawi dan isteri disandingkan sekali lagi di Felda Taib Andak.

"Ini kali keempat saya naik helikopter. Alhamdulillah perasaan gugup itu dah tak ada, tapi makin lama makin seronok. Masa dalam helikopter pun kami sempat ambil gambar," kata Mawi yang popular dengan lagu Kian.

Sementara bagi Ekin yang jelita bak puteri kraton dalam busana Jawa berkata beliau sangat teruja dan seronok apabila diarak dengan helikopter tersebut.

"Memang rasa seronok sangat sebab Ekin tak pernah naik helikopter. Alhamdulillah hari ini rasa puas hati sangat," ujar Ekin.

Ekin sudah mula memasak

Genap seminggu berumahtannga pasti banyak memori indah yang telah dilalui pasangan merpati dua sejoli ini, menceritakan pengalamannya bergelar suami, Mawi berkata beliau seolah berada di dunia yang baru selepas berkahwin.

"Kini tanggungjawab lebih sikit dan perhatian pada isteri pun kena bagi lebih sikit. Sekarang ini bangun tido dah ada makanan untuk saya. Itu yang paling best," ujar Mawi sambil melirik manja ke wajah isteri tersayang di sisinya.

Menurut Mawi lagi, masakan sambal sardin dan telur masak kicap merupakan dua masakan pertama yang dimasak oleh Ekin untuknya.

Bagi Ekin pula, lebih seminggu memegang status isteri kepada bintang popular itu merupakan saat indah yang sukar digambarkan dengan kata-kata.

"Banyak perubahan saya ketara. Lagi banyak tanggungjawab. So, far saya seronok sangat, bila bosan sekarang ni ada orang nak berbual terutamanya sebelum dan selepas bangun tido.

"Dulu memang ada Ain (kembar Ekin) tapi bila dia keluar dengan tunang dia, saya kena tinggal sorang-sorang dan sekarang tak de dah sebab saya ada Mawi,” ujarnya ceria.

DAPAT HADIAH LESUNG BATU

Ditanya mengenai hadiah paling istimewa yang diperolehinya Mawi berkata, terlalu banyak hadiah istimewa yang diperolehinya.

"Tapi dalam banyak-banyak hadiah yang kami terima ada tu, kami dapat batu lesung," katanya yang diikuti dengan gelak tawa pihak media yang lucu mendengarnya.

Selain daripada itu, menurut Ekin mereka juga banyak terima barang peralatan rumah untuk rumah baru mereka.

BERSANDING DI PADANG HADIAH UNTUK PEMINAT

Mengikut jejak artis popular lain, Mawi turut mengambil langkah yang serupa apabila bersanding di pelamin khas di padang buat ribuan peminat-peminatnya.

Biarpun cuaca panas terik semalam, namun ribuan peminat juara AF3 ini tidak berganjak dan terus setia menantikan ketibaan artis kesayangan mereka.

Bagi Mawi persandingan di padang itu merupakan hadiah dan tanda terima kasihnya yang tidak terhingga buat semua peminatnya.

"Ini hadiah untuk peminat-peminat yang telah banyak berkorban dan menyokong saya selama ini. Mereka lah yang banyak mengundi saya dalam apa jua pertandingan dan sebagai tanda terima kasih saya buat persandingan di padang untuk mereka," ujar Mawi.

EKIN JADI DUTA ARIYANI Menjadi isteri kepada bintang popular turut memberi tempias glamour kepada sang isteri dan begitulah hal nya dengan Ekin apabila dia dipilih menjadi duta tudung Ariyani milik syarikat kain terkenal, Jakel Trading.

"Lima hari sebelum kami bernikah, saya dah tanda tangani kontrak jadi duta tudung Ariyani. Kami dah sign kontrak selama setahun dulu dan kalau bagus mungkin ia akan diteruskan untuk dua atau tiga tahun lagi," ujar pelakon yang pernah membintangi drama bersiri Kawan.

Difahamkan kontrak tersebut bernilai ratusan ribu ringgit. Namun Ekin enggan megulas mengenainya.

Mengenai karier lakonannya Ekin berkata Mawi tidak pernah menghalang dia dari terus berlakon.

"Mawi tidak pernah halang cuma kena tengok wataknya. Kalau mintak untuk buka tudung memang saya tak akan terima," kata Ekin yang masih memanggil Mawi dengan panggilan Cik Wiwi dan Mawi masih memanggilnya Cik Kikin.

Pasangan ini akan disandingkan buat kali ketiga di Palace of The Golden Horses pada 11 Januari depan dengan tema Arab dan dianggarkan 1500 tetamu jemputan termasuklah VVIP dan barisan artis tanah air akan hadir pada majlis persandingan tersebut.


0 comments:

Blog Archive


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP