Powered by Blogger.

Mar 7, 2009

Kumpulan ‘muka pecah pintu’ juarai Raja Lawak 3

PETALING JAYA: Sorakan dan tepukan daripada penonton Gelanggang Raja Lawak Astro musim ketiga peringkat akhir di Dewan Auditorium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), di sini, malam tadi telah membuktikan yang kumpulan Sepah memang layak bergelar juara.

Kemenangan Sepah sekaligus menepati ramalan ramai pihak termasuklah pihak juri lebih-lebih lagi apabila undian Sistem Pesanan Ringkas (SMS) berpihak kepada tiga jejaka berasal dari Johor iaitu Shahmira Muhamad atau Shuib, 24; Mohd. Nadzri Zainal atau Jep, 23, dan Mohd. Noor Murad atau Mamat, 23.

Mamat (kiri), Shuib dan Jep bersama trofi kemenangan mereka. -foto The Star oleh KAMARUL ARIFFIN

Sepah yang mengutip undian sebanyak 48.12 peratus berjaya membawa pulang hadiah sebuah kereta jenama Citroen Picasso, wang tunai RM20,000, barangan elektrik dan trofi sumbangan Astro.

Menurut pelakon dan pengarah teater, Fauziah Nawi selaku pengkritik tetap program ini, dia memang nampak kesungguhan yang dipamerkan oleh Sepah pada malam ini seolah-olah bersetuju dengan kemenangan kumpulan yang pernah digelarnya sebagai ‘muka pecah pintu’ itu.

Reaksi Sepah selepas diumumkan menjuarai Raja Lawak musim ketiga.

“Saya juga menyukai persembahan Sepah yang konsisten pada setiap minggu. Namun, saya memang tidak sangka dengan persembahan mereka pada malam ini.

“Mereka juga menunjukkan lawak yang semulajadi,” ulasnya yang turut meminta maaf kepada kumpulan tersebut termasuk keluarga dan peminat mereka secara langsung di dalam program itu.

Kebanyakan penonton bangun sambil bertepuk tangan apabila mendengar Sepah diumumkan sebagai juara seolah-olah bersetuju dengan keputusan tersebut.

Menjawab tentang persoalan mengapa dia terdetik untuk meminta maaf secara terbuka kepada Sepah dan yang lain, wanita yang gemar membahasakan dirinya sebagai ‘Ibu’ itu berkata dia berbuat demikian demi memuaskan hati semua pihak yang mungkin terasa dengan kata-katanya itu.

“Minggu lepas saya telah minta maaf kepada Sepah kerana menggelarkan kumpulan ini sebagai ‘muka pecah pintu’.

“Tetapi saya tahu hati mereka baik. Mungkin sebab saya kerap ulang gelarkan mereka, jadi saya rasa memang patut untuk saya meminta maaf buat minggu terakhir ini,” jelas Fauziah di majlis sidang media tersebut.

Dalam pada itu, peserta wanita pertama yang layak ke peringkat akhir, Nuur Jihan Musa atau Jihan, 25, dinobatkan sebagai naib juara selepas berjaya meraih undi sebanyak 30.82 peratus.

Dengan kemenangan itu, Jihan turut tidak pulang dengan tangan kosong kerana sebuah motosikal jenama Naza Blade 250R, wang tunai RM14,000, barangan elektrik dan trofi sumbangan Astro menjadi miliknya.

Sementara Mohd. Amirullah Azmi atau Amir yang dianggap sebagai peserta yang tidak layak memasuki peringkat akhir ini mendapat tempat ketiga dengan undian 21.07 peratus.

Amir tetap mendapat hadiah berupa wang tunai RM8,000, barangan elektrik dan trofi sumbangan Astro.

Selain Fauziah Nawi, mereka yang turut memberikan kritikan pedas dan membina adalah Zaibo dan Shamsul Ghau Ghau selaku pengkritik tetap manakala Adlin Aman Ramli sebagai pengkritik jemputan.

Selain peserta lain dalam Raja Lawak 3, juara Raja Lawak 2, Nabil turut membuat persembahan sebelum hos program, Johan dan Zizan Raja Lawak 1 mengumumkan keputusan pemenang.

Pelawak dan pelakon veteran seperti Datuk Yahya Sulong, Param dan Hamid Gurkha juga merupakan antara mereka yang hadir menyaksikan program itu.

Turut serta adalah Along dan Azrul Cham yang turut ditugaskan membuat lintas langsung upacara karpet merah yang pertama kali diadakan dalam program tersebut, Radhi Khalid, Datuk Aziz Sattar, Mazin, Imuda, Sathiya dan Salih Yaacob.





0 comments:

Blog Archive


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP