Powered by Blogger.

Jan 19, 2011

LZS LANCAR KAUNTER BERGERAK

LZS LANCAR KAUNTER BERGERAK
MUDAHKAN MASYARAKAT TUNAI DAN MOHON ZAKAT
SHAH ALAM, 19 Jan 2010 — Dalam usaha memberikan perkhidmatan yang lebih berkesan kepada masyarakat, Lembaga Zakat Selangor (LZS) hari ini melancarkan sebuah Kaunter Bergerak, bertujuan membantu proses kutipan dan agihan zakat, khususnya di destinasi terpilih yang menjadi tumpuan ramai. Pelancaran dilakukan oleh Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor, Dato’ Setia Mohamad Adzib Mohd. Isa di sini hari ini.
Antara perkhidmatan disediakan di kaunter bergerak ini ialah penerangan dan pembayaran zakat serta permohonan bantuan zakat. Orang ramai yang ingin mendapatkan maklumat tentang lokasi kaunter bergerak ini bolehlah melayari portal LZS di www.e-zakat.com.my.
Sehingga kini, LZS memiliki 24 buah kaunter perkhidmatan zakat termasuk 23 buah kaunter tetap yang boleh dikunjungi untuk sebarang urusan mengenai zakat.
Dalam perkembangan lain, Ibu Pejabat LZS yang kini terletak di aras 9 dan 10, Menara Selatan, Bangunan Sultan Idris Shah, Shah Alam akan berpindah ke premis baharu yang mula beroperasi mulai 24 Januari ini.
Ibu pejabat baru LZS ini beralamat di 3-01-1, Presint ALAMi, Pusat Perdagangan Worldwide 2, Persiaran Akuatik, Seksyen 13 berhampiran Pasaraya Besar Tesco Shah Alam.
Walaubagaimanapun, kaunter zakat yang terletak di aras bawah BSIS tetap beroperasi seperti biasa bagi urusan pembayaran dan permohonan zakat.
Bagi kemudahan orang ramai, LZS turut menyediakan kemudahan pengangkutan secara percuma untuk ke premis baharu. Kemudahan bas disediakan dari BSIS (Ibu Pejabat Jabatan Agama Islam Selangor), yang beroperasi setiap hari dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang bermula 1 Februari ini dalam tempoh tiga bulan.
AKHTAR SAHARI
Ketua Jabatan Pembangunan Korporat
# # #
Untuk keterangan lanjut sila hubungi:
Noormala Mohd Sa’ad: 019-388 0524 @ Hamizul Abdul Hamid: 019 – 388 0528

0 comments:


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP