Powered by Blogger.

Jun 18, 2012

[WAJIB TENGOK] Melampau Betul: "Mahal"nya Bil Air Rakyat Selangor!


klik untuk lebih jelas
 

Ini bil air terkini rumah aku. Sejak Pakatan Rakyat perintah Selangor begitulah harga air aku.. .percuma dan kalau terlebih guna pun tak sampai RM10.

50 tahun BN perintah, tak terfikir depa nak bagi kesenangan kat rakyat. -Facebook


Bekalan Air Percuma 20m3 : Penduduk gembira 4 tahun tidak perlu bayar air


Meskipun tindakan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor memperkenalkan program air percuma 20m3 dipertikai Umno-BN, namun ia tidak sedikitpun berjaya mengubah reaksi rakyat yang merasai sendiri perubahan yang dibawa kerajaan negeri.

Tinjaun Selangor Kini di Pangsapuri Teratai dan Melur di sini mengakui pemberian air percuma ini nyata bernilai kepada mereka meskipun pada dasarnya nilai RM11.40 dilihat kecil oleh segelintir pihak.

Mohd Razali Dahlan, atau lebih dikenali sebagai Don oleh penduduk setempat mengakui, beliau tidak membuat bayaran bil air hampir empat tahun hasil daripada pemberian bermakna kerajaan negeri.

"Hampir empat tahun saya tidak membuat bayaran bil air. Alhamdulillah, satu rahmat daripada Allah. Walaupun lama BN memerintah, belum mampu untuk memberikan air percuma kepada rakyat," katanya.

Hampir 1,200 buah rumah di pangsapuri ini mendapat faedah daripada program yang mula diperkenalkan sejak Jun 2008.

Bagi Noorina Mohamad, 38, beliau ternyata gembira dengan langkah prihatin kerajaan negeri kerana memahami keadaan rakyat yang dibebani dengan peningkatan kos hidup.

Beliau menambah, program sebegini perlu diperbanyakan supaya lebih ramai rakyat yang mendapat manfaat daripada perkara ini.

Ahmad Kurtubi Masduki, 60, yang menetap di sini sejak 12 tahun lalu beranggapan, penanggungan kos pembayaran bil air kerjaan negeri sekurang kurangnya dapat mengurangkan beban perbelanjaan dan lebihan wang tersebut boleh digunakan untuk keperluan lain.

"Sudah beberapa bulan bil yang saya terima, jumlah yang perlu dibayar kosong. Kalau ada yang perlu dibayar cuma dalam RM2.00 atau RM6.00," katanya.

Selain itu, mereka meminta pihak berkuasa terutama polis meningkatkan kawalan dan rondaan terutamanya pada waktu malam bagi membendung kejadian jenayah di sini
. -selangorkini

BEGINI RUPANYA BIL AIR RAKYAT SELANGOR SELEPAS PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH!









0 comments:

Blog Archive


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP