Powered by Blogger.

Feb 3, 2013

Rakyat & Malaysia Dalam Bahaya Jika Tukar Kerajaan PRU Ke 13! Inflasi Naik, RM Jatuh, Huru-Hara, Bankrap!!

Dalam tempoh beberapa hari, sudah ada beberapa pemimpin kerajaan tampil memberikan kenyataan & ramalan masing-masing mengenai nasib negara dan rakyat Malaysia selepas Pilihanraya Umum ke 13. Andaikata tersilap memberikan undi, buruk padahnya. Gambaran yang diberikan amat-amat menakutkan. Antara ramalan yang dikemukakan, kami mulakan dengan ramalan Datuk Seri Najib  terlebih dahulu iaitu….

 

Ramalan Datuk Seri Najib Razak

  1. Mata wang jatuh : Kenapa mata wang boleh jatuh pula? Kebiasaannya mata wang akan jatuh disebabkan krisis ekonomi. Krisis ekonomi Asia yang berlaku sekitar tahun 1998 – 1999 dahulu agak teruk, berapa banyak yang terpaksa gulung tikar. Adakah disebabkan bertukar kerajaan?
  2. Inflasi meningkat : Inflasi meningkat disebabkan kenaikan harga barangan. Sekarang ini inflasi di Malaysia dalam keadaan trend yang semakin meningkat naik yang mana kuasa beli semakin mengecil (KLIK SINI). Adakah semua ini berlaku disebabkan bertukar kerajaan?
  3. Sektor perlancongan lumpuh : Lazimnya, apa yang kami sedia maklum selama ini biasanya kalangan pelancong takut datang ke sesebuah negara adakah disebabkan faktor-faktor seperti bencana alam, perang, rusuhan, wabak penyakit.  Adakah tetap juga dikatakan  bertukar kerajaan sebagai faktor kejatuhan sektor perlancongan?
  4. Keselamatan negara tidak terjamin: Adakah semata-mata disebabkan bertukar kerajaan?
Apa asas dan rujukan ramalan berlandaskan kenyataan seperti di atas ini? Cuba senaraikan kekecohan apa yang dimaksudkan sebenarnya, sehingga mengatakan keselamatan negara tidak terjamin. Kumpulan mana yang bakal membuat huru-hara dan kekecohan itu? Perincikan?
Dengan memberikan kenyataan tidak bertanggungjawab ini, sangat sesuai untuk kami bandingkannya dengan petikan kata-kata Tony Benn (bekas Ahli Parlimen Britain) dalam documentari Sicko.
“Keeping people hopeless and pessimistic – see I think there are two ways in which people are controlled – first of all frighten people and secondly demoralize them” – Tony Benn
“An educated, healthy and confident nation is harder to govern” – Tony Benn
Bagi kami kenyataan seperti ini, adalah satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab apatah lagi ia keluar daripada mulut seorang yang bergelar Perdana Menteri ditambah mempunyai pendidikan dalam ekonomi pula, masakan sanggup memberikan kenyataan seperti ini? Kenyataan yang cuba untuk menakut-nakutkan rakyat Malaysia?
Tukar Kerajaan Chua Soi Lek Rakyat & Malaysia Dalam Bahaya Jika Tukar Kerajaan PRU Ke 13! Inflasi Naik, RM Jatuh, Huru Hara, Bankrap!!
Harapan kami, tolonglah hentikan perbuatan yang kami anggap telah menghina “pemikiran” rakyat Malaysia ini. Sekarang sudah abad ke 21? Takkanlah masih lagi menggunakan cara politik di zaman abad ke 19 lagi?
Berpolitiklah dengan cepat mengikuti perderan masa dan zaman. Datuk Seri Najib Razak, perlu ingat sekarang ini zaman jalur lebar. Sekali lagi “jalur lebar”. Jikalau Datuk Najib ada pendapat dan ramalannya, Chua Soi Lek juga tidak ketinggalan. Kali ini, bagi kami kenyataannya (bunyinya) lebih menakutkan :
  1. Bursa Malaysia akan jatuh 500 mata. Sampai begitu sekali?
  2. Pas akan melaksanakan undang-undang hudud dan menubuhkan sebuah negara Islam. (yang ditujukan khas kepada bangsa Cina)
  3. PAS akan menutup Genting (Highlands) dan Bursa Malaysia. (BUTIRANNYA DI SINI)
  4. Akhir sekali, dasar populis Pakatan Rakyat yang mahu menghapuskan tol dan pinjaman PTPTN, menyediakan pendidikan percuma (KLIK SINI) dan isi rumah pendapatan bulanan paling minimum RM4,000 untuk 3800000 keluarga, akan menyebabkan kos negara melambung sejumlah RM200 bilion setahun sekaligus negara boleh bankrap dalam masa 2 tahun sahaja.
Sumber : The Star
Apabila kami membelek laporan berita The Star ini, terus kerisauan menyelubungi kami. Andaikata kelak bursa Malaysia jatuh, ekonomi meleset, antara kalangan kami termasuk anda tiada kerja, jadi nak makan apa bukan? Tetapi……..
Tetapi, kami mahu bertanya semula kepada Chua Soi Lek, kamu petik “500 mata”  daripada mana sumber rujukannya?

 

Peringatan Tun Mahathir Kepada Rakyat Malaysia

Tun Dr Mahathir, walaupun lebih 8 tahun meninggalkan jawatannya sebagai Perdana Menteri Malaysia tetapi kelibatnya dalam dunia politik negara tampak belum menemui jalan penamatnya untuk “benar-benar bersara”. MalahTun Mahathir sempat melontarkan amaran dan peringatan kepada rakyat Malaysia sempena Pilihanraya Umum ke 13 :
“Jangan silap beri undi”
Dalam erti kata lain, undilah Barisan Nasional…
Mahathir Pilihnaraya Umum ke 13 Rakyat & Malaysia Dalam Bahaya Jika Tukar Kerajaan PRU Ke 13! Inflasi Naik, RM Jatuh, Huru Hara, Bankrap!!

Bagi kami kenyataan Tun Mahathir ini amat bahaya kepada demokrasi negara. Jikalau kerajaan tidak boleh diubah sama sekali, ini sebenarnya merupakan bencana kepada perjalanan demokrasi negara. Pilihanraya juga satu bencana. Secara logiknya, jikalau bertukar kerajaan memberikan masalah besar dan berbahaya kepada rakyat, apa perlunya diadakan pilihanraya?
Bagi kami, tidak kisah samada kerajaan bertukar kerajaan atau tidak. Jepun sudah beberapa kali bertukar kerajaan, kerajaan masih dalam keadaan baik seperti biasa. US sudah beberapa kali bertukar kerajaan, adakah menjadi kacau bilau? Beri peluang untuk rakyat buat keputusan samada mereka mahu memilih Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat. Itu hak mereka.

 

Koleksi Gambar Najib Razak ketika Lawatan di Kedah

Risiko Tukar Kerajaan Rakyat & Malaysia Dalam Bahaya Jika Tukar Kerajaan PRU Ke 13! Inflasi Naik, RM Jatuh, Huru Hara, Bankrap!!Jadi tugas pihak Barisan Nasional ataupun Pakatan Rakyat sekarang kongsikan dasar masing-masing untuk membangunkan negara. Dasar lawan dengan dasar. Fakta lawan dengan fakta. Dan kami juga lihat sekarang media arus perdana termasuklah RTM, TV3, Astro sejak akhir-akhir ini tidak henti-henti memutarkan iklan bantuan dan dasar yang kerajaan lakukan selama ini untuk dipertontonkan kepada rakyat. Jadi mahu dirisaukan apa lagI?
Jikalau kerajaan merasakan dasar yang dibuat itu cukup kuat, tidak perlu rasanya memberikan kenyataan yang dilihat cuba menakut-nakutkan rakyat terutamanya di kampung-kampung semata-mata untuk meraih undi. Yakinkan rakyat, dasar dan polisi kerajaan benar-benar membantu rakyat.
P/S : Presiden UMNO Barisan Nasional telah memebrikan ramalannya, Presiden MCA juga sudah berkongsi ramalannya. Adakah selepas ini giliran MIC pula? Apa pula pandangan yang boleh dikongsikan bersama di sini?


0 comments:


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP