Powered by Blogger.

Mar 4, 2011

Jangan Guna Aplikasi Telefon Mudah Alih Layari i-Akaun

KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengingatkan orang ramai supaya tidak terpedaya atau menggunakan aplikasi perisian telefon mudah alih yang menyediakan akses kepada i-Akaun KWSP yang dibangunkan pihak ketiga.
Pengurus Besar Perhubungan Awam KWSP Nik Affendi Jaafar berkata, kewujudan aplikasi itu tidak diiktiraf KWSP dan pihaknya tidak menjamin keselamatan dan kewibawaan aplikasi tersebut.

"Kaedah yang paling selamat bagi mengakses i-Akaun adalah secara terus melalui laman web myEPF," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.
Katanya, mereka yang telah menggunakan aplikasi tersebut dan kemudian tidak boleh mengakses i-Akaun mereka melalui laman web myEPF dinasihatkan melaporkan mengenainya kepada Pusat Panggilan KWSP dengan segera di talian 03-89226000.

Untuk maklumat lanjut cara untuk mendaftar di i-Akaun, pengguna boleh melayari www.kwsp.gov.my atau menghantar pertanyaan melalui alamat e-mel myEPF di http://enquiry.kwsp.gov.my. - Bernama

0 comments:

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP