Powered by Blogger.

Jan 15, 2009

Gambar Dari Mekah Subhanallah



KLIK IMAGE UNTUK BESAR

Ramai yang tanya apa benda yang bulat2 tu? Saya pun tak pasti. Pertama kali saya lihat gambar yang begini bila boss saya Tn Hj FBI tunjukkan gambar yg beliau rakam pada tahun lepas. Jadi saya berazam nak merakamkan gambar yang sama.

Pada pandangan saya (belum rujuk kepada ustaz lagi ni), mungkin lepas ni ustaz Sapawi boleh bagi komen; Pada hari wukuf doa kita semua naik ke langit. Waktu wuquf ialah dari zohor 9 Zulhijjah hingga subuh 10 Zulhijjah. Gambar ni saya rakamkan lebih kurang jam 11:00 malam, masih waktu wuquf. Pada pandangan saya objek bulat berkenaan ialah perkataan2 yang kita sebutkan samada baik atau buruk yang naik ke langit menjadi doa kita kepada Allah. Perlu diingat bahawa objek bulat ini tak dapat dilihat menerusi naked eyes, hanya muncul dalam gambar.

Jemaah kami berkesempatan melihat tulisan di langit sebanyak 3 kali iaitu di Arafah selepas solat zohor, di Muzdalifah pada bulan dan di Mina semasa menunggu nak melontar jamrah. Tulisan berbentuk LaailaHaillalLah, AlLah dan Muhammad .

Sumber dari Sini....

0 comments:

Blog Archive


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP