Powered by Blogger.

Nov 19, 2008

Plus beri diskaun tahun depan

Plus beri diskaun tahun depan


KUALA LUMPUR: Pemandu kenderaan ringan (Kelas 1) yang menggunakan Lebuh Raya Utara -Selatan dan Lebuh Raya Ekspres Lingkaran Tengah (Elite) berpeluang menikmati diskaun dan rebat bayaran tol sehingga 25 peratus, mulai tahun depan.

Diskaun itu ditawarkan Plus Expressways Berhad (Plus) menerusi tiga skim Program Insentif Perjalanan Plus, iaitu:

Pengguna kenderaan Kelas 1 yang menggunakan lebuh raya berkenaan antara jam 12 tengah malam hingga 7 pagi akan menikmati diskaun bayaran tol sebanyak 10 peratus mulai 1 Januari depan hingga 31 Disember 2010.

Diskaun tambahan 10 peratus diberi kepada pengguna kenderaan Kelas 1 yang menggunakan lebuh raya berkenaan antara jam 12 tengah malam hingga 7 pagi dalam tempoh seminggu sebelum dan selepas Aidilfitri, Tahun Baru Cina, Deepavali serta Krismas mulai 1 Januari depan hingga 31 Disember 2010.

Pengguna kedua-dua lebuh raya yang menggunakan sistem bayaran tol elektronik dengan bayaran terkumpul minimum RM200 setiap bulan, akan menerima rebat lima peratus mulai 1 Januari depan. Tawaran terbuka kepada pengguna yang berdaftar dengan Program Loyalti Plus yang akan dilancarkan bulan depan.

Pengarah Urusan Plus Expressways, Noorizah Abdul Hamid, berkata program itu diperkenalkan bagi menyahut seruan kerajaan supaya sektor swasta membantu meringankan beban pengguna ketika keadaan ekonomi tidak menentu sekarang.

Beliau memberi contoh, melalui insentif pertama pengguna yang melalui Plaza Tol Jalan Duta ke Plaza Tol Ipoh Selatan hanya perlu membayar tol sebanyak RM23.80 berbanding RM26.50 sekarang.

Pada musim perayaan pula, perjalanan antara kedua-dua plaza tol itu hanya dikenakan bayaran RM21.40 selepas diberi diskaun tambahan 10 peratus.

Noorizah menjelaskan pengguna yang memasuki dua lebuh raya berkenaan sebelum jam 12 malam masih dapat menikmati diskaun itu, asalkan mereka keluar selepas 12 malam hingga 7 pagi,

"Ketika ini, 800,000 kenderaan menggunakan kedua-dua lebuh raya itu setiap hari dengan 10 peratus menggunakannya pada jam 12 malam hingga 7 pagi," katanya pada sidang media di Kementerian Kerja Raya di sini, semalam.

Menteri Kerjaraya, Datuk Mohd Zin Mohamed yang turut hadir pada sidang media itu berkata, program yang diperkenalkan Plus tidak membabitkan apa-apa komitmen kewangan, termasuk pampasan daripada kerajaan.

"Penyelarasan dan pemberian insentif kadar tol ini sebenarnya diperkenalkan hasil kajian dan penilaian Lembaga Lebuh Raya Malaysia (LLM) bermula 7 Mei lalu. Ia adalah sebahagian daripada hasil kajian untuk meredakan beban pengguna," katanya




0 comments:

Blog Archive


Bacaan Duduk Antara 2 Sujud

Bacaan Duduk Antara 2 Sujud
Related Posts with Thumbnails

Blogger 1

Blogger 2

Sabda Nabi s.a.w yangbermaksud, "Sesungguhnya
dalam syurga terdapat sebuah pintu yang dikenali dengan nama
Rayyan, dimana memasuki
daripadanya orang‐orang yang berpuasa pada hari kiamat dan yang lain tidak berhak. Dikatakan mana orang yang berpuasa? Lantas mereka bangun dan masuk melaluinya. Apabila selesai ditutup dan tiada yang lain berhak memasukinya."

Apabila engkau berada di waktu petang, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu pagi dan

apabila engkau berada di waktu pagi, maka janganlah engkau menunggu (ketibaan) waktu petang.

Ambillah peluang dari kesihatanmu untuk masa sakitmu dan masa hidupmu untuk matimu.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP